Bland inn temaer og dekor for den ultimate festfølelsen

Her finner du litt informasjon om hvordan vi kan hjelpe deg med deres Julebord, samtidig noen tips som er greit å vite når du skal arrangere et Julebord. Å arrangere et Julebord er ikke enkelt. De fleste medarbeidere gleder seg til å komme hjem fra jobb, tilbringe tid med familie og venner i helgene eller reise bort i ferien. Det er derfor nødvendig å gjøre det lille ekstra med arrangementet for at det skal føles verdt å bli med på. Det er her våre tjenester kommer inn.

Vi har løsninger i de fleste prisklasser. Under har vi listet opp noen eksempler på pakker som kunder normalt leier fra oss til Julebord. Prisene vil variere avhengig av hvilken DJ man ønsker så dette må sees på som snittpriser.

Mange av våre kunder er store bedrifter eller etater i staten. Når antallet sniker seg opp fra rundt 100 til kanskje rundt 1000 gjester så er det mye logistikk som må på plass.
Vi har både det tekniske, teknikere og erfaringen til å avvikle en hel slik teknisk produksjon der DJen bare er en liten ting på slutten av det hele.
 
Vi har samarbeidet med en rekke artister, komikere og andre type underholdningsinnslag og dems byråer for riktig avvikling av den tekniske biten iht Rider eller lignende.
 
Vi har også erfaring med flerkameraproduksjon og bilde løsninger for de som ønsker det mer visuelt.
 
Alternativene er mange, men hos oss finner du alt under et tak.

Det viktigste å gjøre med et julebord for dine medarbeidere er å gjøre den unik fra andre vanlige firmafester eller selskaper. Mange har oppmøte og deltaker plikt på slike arrangementer, så hvordan kan man kalle det en Julebord hvis man blir forpliktet til å møte opp?

Det er derfor du må gjøre at arrangementet blir et «must» å gå på. Maten, underholdningen og temaet må stå i stil til hvem dine medarbeidere er. Hvis alt dette blir nøye gjennomtenkt og man dekker det med god underholdning, morsomme innslag, deltakelse fra medarbeiderne så er det en større sjans for at du vil få en suksessfullt Julebord.

Igjennom året, normalt mer en 8 timer hver dag, må dine medarbeidere fokusere på jobb og forpliktelser. Så da fortjener man en velfortjent Julebord som reflekterer hvor mye du setter pris på dem. Derfor kan det være lurt og økonomisk og kombinere det med aktiviteter enten «inhouse» eller «outhouse» som en liten tvist til selve festen.

  • Dra på Stand-Up : Dette er veldig enkelt og alle elsker komedie. Om du ikke kan dra til et sted som tilbyr stand-up show, så kan du leie inn en komiker. Vi hjelper deg gjerne med alt rundt dette.
  • Bowling : Hvem liker ikke å bowle? En artig aktivitet der man både kan ha det gøy å ikke minst konkurrere mot sjefen.
  • Film festival : Hva med å sette opp en kino på jobben, kjøre noen filmer, kanskje et maraton? Vi hjelper deg gjerne med alt av teknisk utstyr for dette.
  • Sports Event : Ta med jobben på f.eks en fotball kamp, kombiner det med en bedre middag eller lignende. Hvis jobben er for stor, sett opp storskjerm på jobben, avslutt med en god middag og en fest etterpå.

Hvis du ikke kan holde festen i egne lokaler, hva med å gjøre det på disse stedene?

På en resturant : I mange tilfeller kan resturanter ha gode løsninger for deg som vil booke deler eller hele resturanten for en firmafest. Hvis du kan, så kan du kombinere det med underholdning eller andre innslag også.

Party på en båt : Det er mange som leier alt fra små til større båter for å holde festen sin. Dette er også en veldig god ide. Se hvilke muligheter som finnes der du er.

Party på en Pub : Noen ganger så kan det være greit å gjøre ting veldig uformelt og enkelt. Dra på en Pub sammen. Dette kan bli minst like hyggelig. Når du skal arrangere utenfor jobben, bør du gjøre noen ting i forkant for å sikre at dine medarbeidere får god informasjon. Tilbyr lokalet eller stedet gratis parkering? Kan man pakere i nærområdet? Avtal en fastpris pr hode, sett opp en meny med lokalet tilpasset festen din. Husk og planlegg kvelden og sett et mål på å holde skjemaet.

kl 18-19  Ankommer lokalet, får champagne

kl 19-20  Velkommen taler, premie utdeling og enkel underholdning

kl 20-21  Middag gjerne med underholdning og påfølgende dessert.

kl 2130+ Om du ikke fortsetter med et band eller annen underholdning, start festen med en DJ og hold på til normalt rundt klokken 01.00 eller 02.00.

Festen man husker

For å få en god start på festen, kan man gjerne under festen eller på dagen i arbeidstiden kombinere noen leker som en forfriskning til en bra fest.

  • Stolleken : Denne er faktisk en av Norges favoritt leker. Uansett alder. Regelen kan du garantert.
  • Pass The Parcel : A gift is wrapped in multiple layers of paper. Each layer has a small prize beneath it. The centre layer has the grand prize. Another one of the classics. Music is played during the game, and the parcel is passed around. The person who gets the parcel when the music is stopped gets to unwrap the topmost layer and take the gift beneath. The process is continued until the last wrapper is reached and the grand prize awarded.
  • Hvem er jeg : En av medarbeiderne blir «blindfolded» for så å skulle fortelle hvem en annen medarbeider er, kun ved å føle på hår, annsikt, skuldre o.l.
  • Konkurranse : Lag oppgaver eller mål de ansatte skal ha uken før festen. Avslutt dette med en skikkelig premieutdeling under festen.

Det er viktig at lokalet blir pyntet riktig. Mye kan gjøres både økonomisk og enkelt med utstyr fra oss. Det du trenger er:

  • Taleanlegg  – Slik at alt som blir gitt beskjed om kommer tydelig frem
  • DJ  – Mange velger spotify frem til dem erfarer hvor rotete det blir til slutt. La en av våre OsloDJer ta seg av musikken slik at alle får en fantastisk kveld.
  • Miljølys  – Hadde du dratt på en konsert uten scenelys? Mange syns også en fest uten riktig belysning er kjedelig. Gjør lokalet, resturanten, kantinen eller lokalet du er i til noe spennende. Vi har masse lys som kan gjøre det utroligste.
  • Band/stand-up/artist  – Velger du heller å ha et band? Eller kanskje leie inn en artist? Vi har mange tekniske løsninger for å bistå her. De fleste reiser uten tekniker, lyd, lys og scene, å derfor er det lurt for deg å bruke oss som har alt på et sted for å løse den biten.

Listen

Her er en liste over hva du må gjøre for å forberede deg best mulig. Overbevis sjefen din gjerne med å vise dette dokumentet. Da disse punktene er ganske essensielle for et godt resultat.

  1. Ikke gjør forarbeidet og planleggingen av arrangementet på den samme pulten eller plassen du normalt gjør vanlig arbeid. Ved å gjøre det «off-site» er det lettere og skaffe inspirasjon og svar på mange spørsmål.
  2. Husk at alle skal ha en god fest å komme til. Ikke pålegg leker, konkurranser eller aktiviteter. Ikke alle er like interessert i å bli eksponsert for andre medarbeidere som andre. Noen liker å være midtpunktet, mens andre liker å se på. Ta nytte av det istede.
  3. Sjefen, ledelsen og medarbeiderne bør ha en non work talk iløpet av kvelden. Oppmuntre heller til samtaler om andre hverdagslige ting. Dette knytter bånd mellom medarbeiderne utover vanlig arbeid og medarbeider «vennskap».
  4. Er det en firmafest med flere avdelinger og folk som ikke normalt omgås. Gjør det derfor klart at festens innhold og muligheter inkluderer alle, slik at folk ikke går i grupper og gjør festen usosial.
  5. Vanlige sitt, spis og prat fester/selskaper er utrolig kjedelig. De fleste vil unngå å delta på slikt.
  6. Hvis mulig, engasjer et cateringselskap til å ta seg av menyen og kveldens mat og drikkeinnhold sammen med deg. Disse sitter inne med masse god erfaring du kan dra nytte av.
  7. Mer gir normalt ikke mer. Tenk derfor heller stort og enkelt. Det trenger ikke å bli spart på noe om man planlegger godt.
  8. Mat og drikke er esensielle ting til en fest. Et GODT tips er å ikke tilatte gjester og medarbeidere til å bringe med egen drikke til festen. Engasjer heller en bartender og ta inn et kollektivt innkjøp av alkohol. Dette gjør det mer sosialt enn at folk sitter med hver sin pose som på en hjemmefest.
  9. Et firma arrangement gir gode muligheter til å knytte bånd mellom nye og gamle medarbeidere eller andre avdelinger i bedriften. Vær åpen og imøtekommende som arrangør så vil det smitte videre til alle deltakerne også.
 
Husk og start tidlig med påmeldinger, priser og budsjetter. La medarbeidere komme med innspill, avstemminger over underholdning osv. Hvor mer engasjement og deltakelse fra gjengen, hvor enkelere blir det å arrangere. Følg opp med påmeldinger og slikt tidlig slik at folk setter av datoen, god tid i forveien.
 
Powered by WordPress Inspiro WordPress Theme by WPZOOM

Denne siden bruker Cookies. Ved å fortsette på denne siden aksepterer du dette. This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.