Teknisk partner

Teknisk partner

Å ha en teknisk partner innenfor lyd, lys, scene, bilde og underholdning dekker du et stort spekter tjenester og krav kunder stiller.
Men, er deres lokale eller sted tilrettelagt for dette?
Flere av våre partnere var ukjent med flere problemstillinger før vi kom inn i bilde. Vi hjalp dem derfor å se på følgende områder:

  • Hvilke arrangementer, selskaper o.l er faktisk lokalene våre tilrettelagt for?
  • Hva slags behov har kundene?
  • Hvilke kostnadseffektive løsninger bør kunden bli tilbudt?
  • Kan man gjøre lokalene mer lukrative for nye kundegrupper?
  • Hvordan møte krevende kunder uten stress?
  • Har man mistet potensielle kunder/arrangementer tidligere fordi tekniske behov/ønsker ikke har vært mulig og tilrettelegge for kunden?
  • Hva krever egentlig kundene våre idag?

Dette og mange flere spørsmål dukker som oftest opp under en slik tankesmie og vurderinger gjort med nye øyne. Så kommer spørsmålet. Hvordan løse det?

Hva kunder forventer og krever

Skandinaviske kunder er til tider en vanskelig nøtt. Vi er ikke de som alltid sier ifra om vi er missfornøyde og velger heller stille et annet tilbud neste gang. Allerede her kan trenden snu.

Norske bedrifter, arrangører og kunder har idag en større forventning til standarden på alt fra hoteller til selskapslokaler. De blir også flinkere for hvert år som går med å krydre arrangementet med innhold som tidvis kan være krevende.

Hvorfor skal en kunde bruke nettopp ditt lokale, hvis konkurrenten din tilbyr bistand eller hjelp til å løse enkle utfordringer som ikke du kan?

Idag kan selskapslokaler bli utsatt for en rekke type tekniske avviklinger som dem ikke er enten klare for eller tilrettelagt for. Det gjør at hvis det var «vanskelig» å gjøre dette hos deg en gang, velger dem noen andre lokaler den neste gangen.

Har du opplevd følgende scenarioer? 

  • Har dere prosjektor og lerret til presentasjon? Fungerer det bra på dagtid? Kan man bytte mellom 2 pcer uten å ta ut kabelen?
  • Har dere taleanlegg som også kan brukes av DJ?
  • Vi skal ha et band på kvelden, har dere scene, lyd, lys eller noe sånt?
  • Vi skal filme arrangementet og vise det på nett, hvordan internett har dere? Er det tilrettelagt for streaming?
  • Hva er strømmen på huset, kan vi bruke sånn eller sånt utstyr?
  • Har dere lydtekniker?
    Vi skal ha foredrag med powerpoint og video, har dere video/bildetekniker?
  • Kan dere skaffe dette for oss?

Kan du ikke si JA det kan vi hjelpe dere med, eller JA det løser vi på strak arm kan vi si at du har tapt penger allerede nå!

Under en samtale eller befaring har man avdekket både hva du som potensiell partner har av kunder idag og hvilke kundegrupper du også burde hatt. Alle i serveringsbransjen vet at et tomt bord er tapte penger. Det er også halvfulle lokaler.

Driver du også utleie av lokaler kombinert med catering og servering er det over tid store penger å tape å ikke få de rette kundene til å nettopp bruke deres lokaler.

Som DMG Partner får du tilgang til et hav av tjenester og muligheter for deg som partner. Vi kan hjelpe deg med alt av logistikk, organisering, planlegging av arrangement, avklare tekniske behov med kunden din, samarbeide med kundens artist managere eller andre aktører som må koordineres rundt selskapet.

Vi tilbyr altså et bindeledd mellom deg og kunden din å det som må dekkes av behov.

Vi hjelper deg rett og slett til å 
1. Finne flere nye kundegrupper.
2. Finne ut hvilke nye type arrangementer lokalene dine kan stå for.
3. Avlaste dere på et eller flere fagområder som kan virke utrygt for kunden at dere ikke kan eller vet hvordan man skal løse.
4. Dekke et bredere spekter tjenester for dine kunder.
5. Selge kunden tjenestene og utstyrsleien kunden trenger for å dekke sitt behov for sitt arrangement, slik at dere sitter igjen med en fortjeneste og ikke et tap av at kunden både velger et annet sted men også leier utstyr et annet sted. Partnere har alltid 20-30% fortjeneste på tekniske leveranser sammen med oss.
6. Å spare tid og krefter på oppgaver som ikke er daglig rutiner i bedriften.
7. Muligheten med å spare opptil 0,5 – 2 årsverk (avhengig av selskapets størrelse) på å out source prosjekteringen til DMG som gjør dette daglig.

Å IKKE MINST, TJENE MER PENGER![

Så hva gjør vi nå? Nå har vi fortalt dere litt om hvordan utfordringene kan være for mange og hvilke muligheter du kanskje selv går glipp av.

Under har vi listet opp to ulike partnerprogram der en av dem garantert passer for nettopp deg!

Er du interessert? 

Ta kontakt med oss på 23140402 og prat med vår Partnerprogram ansvarlig eller send mail til mail@dmg.no

Vi hjelper idag en rekke små og store aktører i vår bransje. Enten det er freelancere som arbeider med egne porteføljer eller store eventselskaper som tilbyr et bredt spekter av tjenester.

DMG kan bistå deg som freelancer eller Eventselskap med det meste av teknikk, personell og utstyr for en profesjonell og konkurransedyktig leveranse.

Hvordan?

Vi kan bistå deg med alt fra

  • Kundekontakt / Befaringer på lokaler eller location sammen med deg og eller kunden.
  • Utarbeidelse av tilbud og løsninger for kunden deres.
  • Samtaler med kunden og avklaring av teknisk innhold og ønsker.
  • Avvikling og utstyrsleveranser i et stort området av tjenester.

Hva tilbyr

  • Fast rabattavtale på utstyr og tjenester.
  • Spesialtilpassede pakkeløsninger og tilbud tilpasset dine kampanjer, turneer eller annet.
  • Faste priser på tjenester og bistand.
  • Utførelse av oppdrag ikledd dine arbeidsklær om ønskelig.
  • Seriøs samarbeidsavtale som sikrer begges interesser.
  • Samarbeid bygget på tillit, vi jobber alltid for deg og yter det samme for dine kunder.

Interessert?

Ønsker du mer informasjon eller et møte for å drøfte og snakke om mulighetene sammen?

Send oss en mail på kontakt@dmg.no eller ring 23140402 og prat med vår Partnerprogramansvarlig.