Totalleverandør av lyd, lys, scene og bildeutstyr for enten utleie eller produksjon.
+47 23140402

Hovedkontor: Verkseier furulunds vei 44, 0668 Oslo

Følg oss på sosiale medier

Vi oppdaterer jevnlig våre sosiale profiler med hva vi gjør å nyheter i utleiekatalogen m.m.

Følg oss
Top

Utekino

DMG tilbyr et stort utvalg tjenester tilknyttet utekino arrangementer.
Alt fra enkle filmvisninger til totalproduksjoner med kiosk, sanitær og mat.

Hvilken skjermløsninger kan vi tilby?

Vi tilbyr tre type visningslerret for ulike steder, behov og budsjett.

Alternativ 1:

Rammelerret som kan leveres fra 4 meter til 7.6 meter bildebredde.

Altenerativ 2:

Oppblåsbart lerret for ute- innebruk som passer perfekt til lokasjoner man ikke har riggmuligheter i form av tak, vegg, overbygg eller budsjett til storkonstruksjonsbyggløsninger. Film- bildebredder på 6, 8 og 12 meter.

Alternativ 3 (Pro):

Spennbare trosselerret som er perforert å laget i scope for filmvisning i rent filmformat. Størrelser fra 7m – 17m.

Vi har lang erfaring med bildeproduksjoner og utekino i flere varianter.
Vi tilrettelegger alt for deg så du slipper å finne hjulet opp på nytt igjen.

Vi kan tilby ved siden av ønsket bilde:

– Lyd tilpasset arrangementet i enten 2.1 stereo til full 5.1 eller 7.1 THX surround.
– Avtaler og papirer for offentlig visning av film.
– Logistikk og arbeidet rundt

Ta kontakt med oss for et pristilbud og mer informasjon. Vi hjelper deg med alt eller bare deler av arrangementet ditt.

Filmstart er det mest vanskelige og sette når man skal arrangere utekino.

Som du sikkert vet så er en kinosal bekmørk for filmvisning av en grunn, slike forhold må man prøve å oppnå ute også.
På denne siden kan du lese om når på døgnet igjennom hele året man kan ha se for seg ca filmstart iht hvor lyst det er.

LES HER

Det må være 
minst sent natisk tussmørke og helst Astronomisk tussmørke for et godt resultat på bilde under visning.
Se eksempelgraf under her fra astronomi siden du kan lese på.
Vanskelig? Vi hjelper deg gjerne 🙂

 

 

Alle offentlige arrangementer som benytter lydanlegg i Oslo Kommune må meldes inn.

Trykk her for å melde inn arrangementet. 

Les mer informasjon i infoskrivet til høyre.

 

All offentlig visning av film eller video

uansett medie det vises ifra skal lisens og kontraktføres. Vi hjelper deg eller tar hele arbeidet rundt dette.

Prisene varierer hele tiden, alt etter populæritet, eksterne avtaler osv. Noen filmer av eldre art kan koste under 1000 lappen for en visning med kanskje et par tusen deltakere. Mens nyere filmer er fort noe dyrere. Noen tv kanaler kan ha konsesjon på visningstid eller visning av en film den aktuelle uka og noen i en gitt periode.  Men av erfaring har prisene normalt ligget på alt fra 1 – 3000,- kr

Følgende må vi vite for å gi pris på lisens:
– Film og avspillingsformat.
– Antall deltakere / seere.
– Dato og tid for arrangementet.
– Hvor i landet.
– Bilettinntekter eller gratisarrangement.
– Hva som skjer på arrangementet. Brukes filmen alene eller som en del av et arrangement? Skal noen holde tale, er det til et PR stunt osv.

Valg av lydanlegg er alt etter hva man enten trenger eller hva man ønsker av en god lydopplevelse. Husk at i bystrøk gjelder flere regler for lydnivå o.l. Flere standardiserte systemer blir derfor valgt av oss for dette.

Ellers gjelder følgende.
– Hvor stort areal skal det være seere til filmvisningen.
– Ønsker man lyd som på kino, der det er kraft og nærliggende hele veien eller lyd som «holder» for en generelt god opplevelse.

å ikke minst, hva lommeboken og furnuften tillater. Vi hjelper deg!

En utekino kan fort ha mange behov og ønsker alt ettersom hvor det er.

Mange av våre kunder er alt fra frivvelige organisajoner, bydeler, kulturaktører og selskaper som gjør PR stunt.
Da er det ofte flere tekniske aspekter som må dekkes ved siden av.

Det kan være:

– Strøm og riggtekniske ting.
– Miljøbelysning, lokasjonsdekor.
– Talescene for de som skal ønske velkommen e.l.
– Lydteknisk utstyr som mikrofon, avspillingsmuligheter for musikk eller annet.
– Løpere, gjerder eller køordnere for logistikk.
– Bålpanner og ved for kalde kvelder.
– Tepper og pledd.

 

Husk at på store arrangementer må du ha et HMS crew på stedet.

Dette kan være frivvelige fra rødekors eller andre med førstehjelperfaring.
Brannslukkeutstyr.
Crew med refleksvester og synlighet.
Bil med transportmulighet for rask utkjøring av personer med akutte helseproblemer eller skader der ambulanse eller lignende kan ta for lang tid.
Godt synlig telt for dette med varme, seng, førstehjelputstyr, vann og andre nødvendigheter.

Du som arrangør står selv ansvarlig for at dette er på plass.

Logistikken rundt

 

Kiosk og servering

Vi tilbyr komplette Kiosk løsninger for våre Utekino kunder. Enten om du kun ønsker at vi står for teltkiosk, disk og kjøleutstyr eller også alt av utvalg til kiosken. Du får gode forhandlerpriser på vårt utvalg varer fra rignes, cocacola, freia m.m.

Vi kan tilby:
– Stort sortiment med brusvarianter.
– Popcorn ferdig på boks (easy)
– Baconships på boks (easy)
– Stort utvalg freia og andre godteprodusenter.

– Slushmaskiner.
– Bord, skap, hyller, belysning og kjøleskap.

Variant 1:
Vi leverer komplett kioskløsning etter ditt ønske med betjening, kasse og betalingsløsninger. Du betaler en fast avgift for oppdraget og vi står for salg og omsetning / direktesalg på arrangementet.

Variant 2:
Du leier inn bare hardware som telt, disk, kjøleutstyr osv og eller kjøper inn også et utvalg produkter du ønsker og selge. Du ordner betalingsutstyr og betjening selv og får hele omsetningen. Vi tar ikke retur på mat eller drikkevarer.

Toaletter

Hvis det mangler sanitæranlegg eller forhold tilrettelagt for dette, kan vi bistå med enten tilhengertoaletter eller festivaltoaltter der strøm og vann ikke er nødvendig.

Normalt tar slike toaletter 150 gjester. Så regn med nok toaletter for ditt arrangement.

Avfall

Kildesortering og avfallshåndtering sparer deg for mye grisete etterarbeid av arrangementplassen. Ved å ha nok sorteringsstasjoner sikrer du en ryddig og god håndtering av arrangementet både før under og etter arrangementet. Gjestene får også en bedre opplevelse.

Variant 1:
Vi står for hardware som stasjoner og tilbehør. Du selv kjører det bort etter arrangementet.

Variant 2:
Vi står for både stasjoner og tilbehør samt sørger for korrekt avfallshåndtering.

Stoler

Er arrangementplassen slik at det også er store flate arealer som skal benyttes? Da kan stoler være løsningen for en behandlig opplevelse for gjestene. Samtidig sikrer du best utbytte av arealene om du skal kombinere med salgsboder m.m.

%d bloggere liker dette: